Sunday 4 December 2011

di mana imam saya...???

hype3...pe khabar ari nie...harap sihat la ye...alhamdulillah aku sihat saje...cume lately nie penyakit pelupa aku makin menjadi2...siyesly...aku sangat risau...


well ari nie aku nak cite cikit la pasal calon suami pilihan aku...aku x kisah tentang rupa paras...yang penting.... dia mampu menjadi imam kepada aku n anak2 aku...die akan memberi tunjuk ajar kepada aku n akan membimbing aku ke jalan yang diredhai oleh Allah...insyaallah...


aku sangat2 tertarik dengan satu status yang di tulis oleh Imam Muda Nazrul...kata beliau...


" Seharusnya lelaki tidak harus meletakkan piawai yang terlalu tinggi untuk calonnya. Ini kerana jika IMANnya hebat, maka dia akan dapat memimpin dengan baik, tidak kira siapa pun yang akan menjadi makmumnya....


Yang harus cerewet adalah wanita. Ini kerana dia sedang memilh calon IMAMnya. Dan sudah pasti, dia mahukan calon Imam yang mampu membimbing dengan baik....


Ini kerana memilih bakal Imam, lebih penting dari memilih bakal Makmum...


JIka betul IMAMnya, maka betullah MAKMUMnya...Insya-Allah..."


*amik perhatian ye para bakal imam sekalian...=)

No comments:

Post a Comment