Thursday 15 December 2011

hukum hudud

okey...aku ase semua tahu tentang hukum hudud kan...hukum hudud adalah hukuman yang dijalankan mengikut ajaran Islam... skang nie kecoh isu pasal hukum hudud nie kat Malaysia...pihak A nak jalankan hukum hudud dan pihak B pula membantah...


aku xde la pandai sangat tentang agama...but if korang tanya pendapat aku...mula2 memang aku xkan benarkan hukum hudud sebab pe...sebab aku takut mendengar balasan yang akan dikenakan...tapi semasa di Korea...aku telah diberi ilmu serba sedikit oleh pengajar di sana...


hukum hudud nie adalah syariat Allah...dan sesiapa yang menolak hukum hudud bererti dia telah menolak syariat Allah...kita semua tahu bahawa sebagai umat Islam kita wajib mengikut syariat yang telah ditetapkan oleh Allah...so mengapa mesti timbul isu nie...dan seharusnya...ahli2 politik bertanya pada ahli2 ulamak yang lebih mengetahui tentang hukum hudud nie berbanding ahli2 politik yang lagsung tidak mengetahui tentang hukum hudud nie...so tepuk dada tanya la iman masing2 k...=)


sila klik link dibawa ye...
video tentang hukum hudud...


*nie hanya pendapat aku sahaja okey...!!!

No comments:

Post a Comment