Sunday 27 November 2011

im searching....

helo2 kawan2...pe habaq ari nie...aku agak tidak sihat...kerana mengalami kesakitan yang sangat luar biasa...iaitu...sakit gigi...hahaha...gigi geraham aku nie huh nak tumbuh...sakit die...hanya Allah yang tahu...
ari nie aku nak bercerita cikit la...cikit je...x banyak pun...selama lebih kurang hidup aku 21 tahun 5 bulan dan 6 ari nie...aku mula menyedari sesuatu dalam idop aku nie...selama nie aku hanya mengejar sumthing yang sangat sia2 dalam idop aku...selepas bape2 bulan aku berada di korea...(korea la sangat)...aku mula menyedari sesuatu yang penting yang perlu aku kejar iaitu keredhaan Allah...


tiada apa yang lagi penting dalam idop ini selain mencari keredhaan Allah...sebab jika Allah tak redha dengan kita...maka sangat useless la semua amalan kita...sebab itu skang nie...dalam doa aku...aku memohon keredhaan-Nya...salah satu cara untuk kita mendapat redha Allah nie adalah dengan mendapat redha ibubapa kita...ada satu ayat nie...aku x sure lak samaada hadis or ayat Al-Quran..."redha Allah itu terletak pada redha kedua ibubapa"...betulkan jika aku silap ye...


kadang2 kita sebagai manusia nie sibuk mengejar amalan2 yang sangat luar niasa sehingga amalan yang tak luar biasa kita abaikan...n sumtimes amalan yang tak luar biasa tue la yang akan menolong kita di akhirat kelak...korang paham kan apa yang aku maksudkan...so di bulan baru nie...apa kata kita cube meningkatkan amalan kita...bukan sahaja amalan2 yang havoc je...tapi amalan yang sesimple mungkin seperti senyum...=) okey la cukup la entri kita pada ari nie k..takot korang bosan lak...wassalam...

No comments:

Post a Comment